پوشش ضد اسید و انواع آن

انواع پوشش های ضد اسید

پوشش ضد اسید و انواع آن

انواع پوشش های ضد اسید

پوشش ضد اسید را می‎توان به چند بخش تقسیم کرد که در ادامه به مهم آنها اشاره خواهیم کرد:
پوشش های ضد اسید بر پایه رزین‌های سینتیتک و قیرها. پوشش های رزینی شامل لایه‎های شمشه‎کشی شده، لایه‎های برپایه اسفالت، پوشش‎های مسلح شده با الیاف، رنگ‎ها و پرایمرها، پوشش‎های مقاوم هستند و به صورت یک پارچه و بدون درز به‎عنوان کفپوش و کوتینگ از آنها استفاده می‎شود. پوشش های زرینی همچنین ممکن است همراه با الیاف فایبر گلاس استفاده شوند.
زین‎های پایه فوران: این نوع پوشش ضد اسید که براساس پوشش های رزینی ساخته می‎شود، مقاومت شیمیایی، حرارتی و مکانیکی بالایی در برابر اسیدها دارد.
رزین‎های پایه وینیل استر: از مزایای این پوشش ضد اسید باید به چسبندگی بالای آن روی سطح‎های بتنی اشاره کرد.
پوشش‎هایی که به وسیله چسب‎ها یا روش‎های مکانیکی به سطوح متصل می‎شوند و به‎صورت شیت یا ورق هستند.
پوشش‎های سرامیکی: پوشش‎هایی شامل تلفیق موارد بالا و سیستم کاشی‌کاری یا آجر کاری ضد اسید هستند.
پوشش های ضد اسید مخازن
پوشش ضد اسید کامپوزیت : این پوشش ، ضد اسید که آن را به نام فایبر گلاس نیز می‎شناسند به‎دلیل سرعت بالا در اجرا بسیار محبوب است.
رنگ‎های اپوکسی ضد اسید: این رنگ‎ها بر پایه رزین آپوکسی ساخته می‎شوند. مزیت آنها چسبندگی عالی روی سطوح فلزی و عیر فلزی است.
پلی استر غیراشباع: این نوع پوشش برای محیط‎هایی که خورندگی کمی دارند مناسب است و از آن می‎توان یا به تنهایی و یا با الیاف شیشه‎ای برای کف‎ها و دیواره‎ها استفاده کرد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

  1. پوشش های ضد اسید بر پایه رزین‌های سینتیتک و قیرها. پوشش های رزینی شامل لایه‎های شمشه‎کشی شده، لایه‎های برپایه اسفالت، پوشش‎های مسلح شده با الیاف، رنگ‎ها و پرایمرها، پوشش‎های مقاوم هستند و به صورت یک پارچه و بدون درز به‎عنوان کفپوش و کوتینگ از آنها استفاده می‎شود. پوشش های زرینی همچنین ممکن است همراه با الیاف فایبر گلاس استفاده شوند. 

  2. زین‎های پایه فوران: این نوع پوشش ضد اسید که براساس پوشش های رزینی ساخته می‎شود، مقاومت شیمیایی، حرارتی و مکانیکی بالایی در برابر اسیدها دارد.

  3. رزین‎های پایه وینیل استر: از مزایای این پوشش ضد اسید باید به چسبندگی بالای آن روی سطح‎های بتنی اشاره کرد.

  4. پوشش‎هایی که به وسیله چسب‎ها یا روش‎های مکانیکی به سطوح متصل می‎شوند و به‎صورت شیت یا ورق هستند.

  5. پوشش‎های سرامیکی: پوشش‎هایی شامل تلفیق موارد بالا و سیستم کاشی‌کاری یا آجر کاری ضد اسید هستند.

  6. پوشش های ضد اسید مخازن

  7. پوشش ضد اسید کامپوزیت : این پوشش ، ضد اسید که آن را به نام فایبر گلاس نیز می‎شناسند به‎دلیل سرعت بالا در اجرا بسیار محبوب است.

  8. رنگ‎های اپوکسی ضد اسید: این رنگ‎ها بر پایه رزین آپوکسی ساخته می‎شوند. مزیت آنها چسبندگی عالی روی سطوح فلزی و عیر فلزی است.

  9. پلی استر غیراشباع: این نوع پوشش برای محیط‎هایی که خورندگی کمی دارند مناسب است و از آن می‎توان یا به تنهایی و یا با الیاف شیشه‎ای برای کف‎ها و دیواره‎ها استفاده کرد.

  10. ملات‎های رزینی: یکی دیگر از مواردی که باید در انواع پوشش ضد اسید از آن نام برد، ملات‎های رزینی هستند. این ملات‎ها را که چسبندگی فوق‎العاده بالایی دارد می‎توان روی سطوح مختلف مانند آجر، کاشی و پوشش‎های رزینی استفاده کرد.

  • ۹۹/۰۲/۲۱
  • amir rastgar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی